Etiketler

26 Temmuz 2016 Salı

Trend Bluz

Sıcak yaz günlerinin tam ortasından herkese merhaba!

Bursa bütün gün sıcak, geçen haftalardaki gibi dışarısı hamam sıcaklığı estirmese de, sabah 7'den itibaren güneşlenilse bronzlaşılacak bir sıcaklıktan söz ediyorum burada.

Akşamları pencere perde sonuna kadar açılmadan uyunulmayan, yatağa ters yatıp pencereden esen rüzgara daha yakın olabilmek, sürekli yastığın serin tarafına baş koymak,belki örtünmemek,belki biraz üşütmek,ve sabah yine sabahın erken saatlerinde pişmek...

Mudanya halkının sabah akşam denize girdiği, suriyelisi,haşemolusu,kro grubu,aile grubu,sevdicek grubu,her çeşit insan, yol kenarındaki bedava plaja konuşlanıyor, Allah'ın nimetinden dibine kadar faydalanıyor. Deniz temiz değil, plaj kum ve çakıl karışımı,şemsiye ve şezlong yok.Bazılarımız da havuzlarda yüzüyoruz.

İşte tam da bu zamanlar için, hem de şu sıralar çok trend olan kolsuz yakasız, straplez gömlek/bluzlardan bir tane de ben dikeyim dedim. Tamam kardeşim çok ısrar ettiği için diktim.

Makinemi bu sene kullanmaya başladım, internetten birkaç video izleyerek. Hata verdiğinde kendimce çözümler bulsam da, sürekli iplik koparması ve bazen kumaşı dikmeden atlamasına bir çözüm bulamadım. Bu da benim vaktimi alıyor. 5 dakkada tıkır tıkır dikeceğim yeri,sil baştan başlamak gerek bazen. Makineyi kapatıp 10'a kadar sayıp yeniden dikmeceler,daha sık diken bir ayar seçip-atlayarak diktiği için sık dikmiyor oluşu-,ayağını sıkıntıdan yer tıklamacalar,,akşamı buluyoruz böylece.

Altta gördüğünüz kumaş ikiz teyzemin çeyizinden kalma. Son model ütülerin bile üzerine değince yapıştıracağı  türde bir karışımdan yapılmış. Belki %100 naylondan. Ama çok çabuk ütüleniyor ve yapıştırmadım.

'Ütünün kumaşı yapıştırması benim için hep mit olmuştur. Annemin ütüsünü ne güzel mis gibi kayar giderdi. Ne zamanki görümcemin ev mevlüdünde tığ işi oyalı baş örtüsünü ütülemeye kalktım ve ütüyü masanın kumaşında önce ileri geri yapmadım, o zaman tığ işi başörtüsünü yapıştırdım. Yapıştırdığımda, poşeti yakmışım da kırışmış gibi, asla düzelmeyecek bir deformasyon oluştu.' işte bu da böyle bir rezillik anım.

Ölçülere gelince ;
Bu ölçülerden hem ön hem de arka kısım için kesmeniz gerekiyor. Yani vücut kısmı için en 140cm +dikiş payı olmalı. Kollar için iki tane 50cm+dikiş payı bırakılmış ve her birinin eni 40 cm olan kumaşlar kesebilirsiniz. Bu ölçelere göre tam bele inen bir bluz oluyor, daha uzun isteyen 45cm uzunluk yapabilir. Nitekim uzun bıraktığım dikiş payları yüzünden 45cm 'den yapmış oldum ben de.


Bütün kumaşlar ayrı ayrı dikildikten sonra lastik için bırakılan tünele,kol ve göğüs üst kısmı için istediğiniz sıkılıkta keseceğiniz lastiği geçirin. Lastiğe çengelli iğne geçirin ve iğneyi tünelden kolayca geçirin. lastiğin diğer ucunun tünelin diğer tarafına içeri kaçmamasına özen gösterin.Sonrasında kolları vücut kısmına 2 cm kadar dikin.



Beklediğimden daha güzel durdu üzerimde. Armut biçimli vücudu olanlar rahatla giyebilir, zira alt kısmı daha ince gösteriyor :D

Bursa kumaşçılarda metresi 5 tl'ye güzel kumaşlar vardı, alıp kendime de dikmeliyim.

Herkese hayırlı günler dilerim..

2 yorum: