Etiketler

30 Haziran 2016 Perşembe

Yüksek Lisans Başvurum

.bismillahirrahmanirrahim.

Her şey ne kadar da nasip kısmet işi..

Her ne kadar ilkokulda ve lisede başarılı olsam da;
Başarıdan kastım veli toplantılarında öğretmenlerim hep anne-babama başarılı olduğumu söyler, diğer sınıflarda bile beni örnek gösterir, tanımadığım veliler beni tanıyor olurdu. Bir şekilde sınavları da yüksek notla geçiyordum ama okullar arası sınavlara katıldığımda çok heyecanlanmıştım. Bir durgunluk gelmişti, zaten o kadar konuşkan ve sözel olarak bir konuyu önceden hazırlanmadan anlatamayan ben kendimi o yarışmalarda sudan çıkmış balık gibi hissetmiştim.

Gelgelelim üniversiteye;
İlk senenin ve  kazanmanın vermiş olduğu rahatlıkla, derslere lisedeki sınavlara hazırlanır gibi hazırlanmış ve ikinci senemde de sınıfta kalmıştım. Bütün bir sene sınıfta kalmama rağmen yaz okulu yardımıyla okulumu yarım dönem uzattım sadece. Hazırlık da okumadığım için kimya mühendisliğini 4buçuk senede 2,33 ortalama ile tamamladım.
Sınıfta kaldığım dönemde tanıştım eşimle, onunla tanıştıktan sonra derslerime daha sıkı çalıştım ve düzene oturttum. Son sene yazdığım tez çalışmam benim için bir şanstı. El işi ile çalışmalarımı laboratuvarımda yürütüyor, rahatça istediğim mozart müziklerini dinliyor, kettlede su ısıtıp kahve içiyordum. Evden getirdiğim ekmek arasını sonuçları beklerken yiyor, bazen dışarda yağan yağmur sesi ile huzurla vakit geçiriyordum. Grup arkadaşlarımın da yorumları sayesinde sonuçları anlamlandırabildik ve bir konferansta ingilizce olarak sundum. Ki; benim 2014 yds puanım 34'tü. Anlatacağım şeyleri ezberlemiştim kağıtlara bakmadan söyleyebilmek için.
Ara dönemde mezun olduktan sonra hemen işe başladım, plastik sektöründe satış mühendisi olmuştum. Bir buçuk sene çalıştıktan ve Bursa'ya evlendikten sonra yine plastik sektöründe bu sefer Bursa'da satmaya devam ettim. Evlilik döneminde olduğum için önceliğim çalışmaktı.Yüksek lisans her ne kadar çok istiyor ,yakın arkadaşlarımın çoğu yüksek lisans yapıyor olsa da, yapamamıştım.

Ta ki son bir kaç ay öncesine kadar.

Bu ay başında merak ederek üniversitelerin kimya müh.yüksek lisans alımlarına baktım. Gebze teknik üniversitesinin son başvuru tarihi kaçırmıştım. Halbuki hocalardan biri tam da benim tez çalışmamla ilgili çalışmalar yapıyordu.
Bu hafta da Bursa Teknik yüksek lisans başvuruları kabul etmeye başlayınca hemen dil sınavına girdim. Sonuç 56 puan almıştım, 5 puan düşüğü yds puan sayılıyor ki 51 puan bile benim için çok güzel.Yabancı uyruklu olarak başvuru ile ilgili soru sormaya gittiğimde öğrendiğim ise, lisans ortalamamın 2.5in altında olması dolayısıyla kesinlikle başvurulara alınmayacağım oldu. Sonra iş arkadaşlarımın da tavsiyesiyle Lif ve Polimer müh.düşünmeye  başladım.dün başvurumu yaptım ama 2014'te kendimi denemek için çok da çalışamadan girdiğim ALES puanım 71. Bu puanla yapmış olacağım başvuru kabul olunur mu bilemiyorum, başvuran diğer kişilere bağlı. Artık bu olmasa bile açık öğretime kayıt olacağım ve diğer farklı illerde bir üniversiteye daha başvuracağım.

Bugün öğrendiğim diğer şeyse konferansta ingilizce olarak sunumunu yaptığım tez çalışmamın yabancı bir bilimsel dergide yayımlandığını görmek oldu :) İnşallah bu yayımın bir faydasını görürüm ve ilerde ilk yayımıma kardeşler de gelir.

Sonucunu beklediğim diğer bir sınav da KPSS. Her ne kadar eşime destek olmak için girmiş olsam da ne puan çıkaracağımı çok merak ediyorum.

Çoluk çocuğa karışmadan mı yüksek öğretim görsem, sonra mı, öğretim sırasında mı, aslında hiç kural koymadım kendime. Hayatın akışına göre gidiyorum şuan.

Akşamları izlemek zorunda kaldığım Survivor da nihayet bittiğine göre hobim olan dikiş dikmeye devam edebilirim.

Görüşme üzere..

EDİT:01/08/2016 ales puanımın 72 olması yüzünden kazanamayacağım düşüncesiyle başvuru için gerekli transkripti almaya gitmedim.

EDİT: KPSS puanım 71.

EDİT:01/09/2016 Uludağ üni de yüksek lisans başvuruları almaya başladı, ancak mülakat tarihinde yurtdışında olacağım için başvurumu geçersiz sayacaklar. Allah'ım ne kadar da nasip kısmet işi, olmayınca olmuyor işte bazen. Seneyekilerin bütün tarihlerini not ettim, tekrar ales yds ye gireceğim

EDİT:03/10/2016 pedagojik formasyona başvurdum ve kabul edildim. Yarın kesin kayıt olmaya gideceğim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder