Etiketler

14 Haziran 2016 Salı

Oruç tutmak

Razamanın 9.günündeyiz. Normalde düşük tansiyonum vardır, sabahları işe giderken minibüste otobüste ayakta kalırsam, gözlerim kararır, midem bulanır, yere çömelirdim. Ancak şuan Bursa'dayım ve her sabah minibüste boş yer oluyor allaha şükür. Bu bazen iki lokma yesem de olurdu yemesem de.
Oruç tutacağım ilk günün gecesinde zaten misafirlerle 12lere kadar oturmuş, yemek sonrası çay keyfi ve ikramlarla karnımı doldurmuştum. Başlangıçta 53,5kg iken, bugünlerde 52,3kg civarındayım.ilk sahurlara hiç kalkmadım ve ilk gün kolay geçmişti. Gün içerisinde sıkılırsam açlık ve susuzluk aklıma geliyor. Ama normalde de sabah kahvaltı yapamadığım zamanlarda öğlen yemek vakti olan 12:30 a kadar birşey yemeden durabiliyordum. Amma velakin halsizlik , baş ağrısı, göz kapaklarında düşüklük,bazı şeyleri birbirine karıştırma gibi durumlar baş gösteriyor. iftarı bir bardak suyu lıkır lıkır içerek açıyorum. Ardından sıcak bir çorba içiyorum. Ah geçen akşam ki tarhana çorbası ne güzeldi.. Hemen tarifini vereyim de nasiplenin:

3-4 yemek kaşığı dolusu tarhana
1 paket domates çorbası
3 yemek kaşığı köy tereyağı
kırmızı toz biber
tuz
bir tencerelik su
2 kaşık arpa şehriye

Tadı damağımda kaldı.

Sahura kalkmaya başlamamın en önemli nedeni evimizde köy yumurtası olması. Kendi köyümüzden serbestçe dolaşan ve beslenen devasa büyüklükteki tavukların kahverengi yumurtaları.. Hepsi farklı farklı boylarda. Ordaki tavuklar Türkiyedeki hindilerle aynı boyda. İşte bu doğal tavukların yumurtalarından beslenip sağlıklı ve tok kalabilmek için sahura kalkıyorum. Ayrıca evdeki meyvelerden akşam yiyemeden yattıysam o gün çok canım çekiyor :D sahura kalkıp akşam yiyemediğim ne varsa- kahvaltılık şeklinde yiyorum.

En çok canımın çektiği şeylerden biri de gündüz yaptığım kahve keyfim.

Halbuki bütün gün işte  serin odada oturarak çalışıyorum.
Ramazanın ve oruç tutmanın anlamı neydi? Oruç tutarken ayrı lezzet duyuyorum. Kendi adıma konuşayım, muhtaçlara yardım yapmıyorum hala. Sokaklarda o kadar çok suriyeli ve dilenci var ki. Suriyeliler artık dilencilerle aynı cümle içerisinde geçiyor ne yazık ki. Bu ramazan gününde hala lezzetli yemek fotoğrafı paylaşanlar var; hatta ramazanın ıssızlığından yararlanıp tatile denize gidenler ve paylaşımları, aslında beni rahatsız ediyor.
Ramazan ramazan insanların sokakta sigara içmeleri beni rahatsız ediyor.

Bugün de güzel Bursam yağmurlu.Hava biraz serinledi ve iyi geldi.Geçen haftaki 20 adet küçük şiddetli depremlerin anlamı neydi acaba? Konuştuğum bazı kişiler, büyük deprem olmasındansa yer kabuğunun küçük küçük çatlaması daha iyi diyor. Bilemiyorum.

Paylaşımların daha da artacağı ve orucun manasının tam olarak içimize işleyeceği nice günler diliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder