Etiketler

12 Ekim 2016 Çarşamba

Sağlıklı Beslenmeye Başlıyorum

Boyum 1,63cm kilom da 53kg civarında. Üniversitedeyken 59 kiloları gördükten sonra zayıflamaya karar vermiştim. Aslında her zaman zayıflamak istiyordum ama nasıl yapacağımı bilmiyordum. 
İşe metabolizmayı hızlandıracak besinleri tüketmekle başladım. En işe yarayanı ANANAS. Evdekiler sağolsun aldığım gibi bitti ananaslar, sulu sulu tatlı tatlı.
Sonrasında sabah akşamları sık sık diyet çorbalar yaptım, yaptım tuvalete gittim, yaptım tuvalete gittim :D Mesela lahana çorbası, soğan kavrulur , lahanalar eklenir, istenirse evdeki diğer sebzeler eklenir, az su eklenir. Daha yararlı olması için tavuk suyu falan da konulabilir.
Bulgur çorbası, yoğurt çorbası, sabahları yoğurt için yulaflı kuru meyveler, incir ceviz yoğurt üçlü derken , sabahları otobüsten metrobüse dik yokuşu 10 dk çıkmak, akşamları Eyüp'ten Alibeyköy'e yürümek derken..
Ben zayıfladım.
Düğünümde ise stresten de birkaç kilo verince 49 kiloya düşmüştüm.
Şuan 53kg civarındayım ancak ileride de sağlıklı ve kaliteli bir hayat geçirebilmek için yediklerime tekrar dikkat etmeye başladım

Bebek sahibi olmadan önce her anne adayının folik asit takviyesi alması gerekiyor. Ancak kararından fazla alındığında ileride kansere yakalanma gibi riskleri olduğu da konuşuluyor. Ben de folik asit içeren gıdaları araştırdım -ki internette her sayfada listesi var-ve dün aşure gününde aldım. Aşure gününde eve alışveriş yapılması bütün sene evin bereketli geçirmesine de vesile olurmuş. Kuru meyveler,kuru yemişler,avokado. Yeşillikleri ise yarın pazardan alacağım, size birkaç tarif yazayım, omlet ya da krep gibi birşey.
2 su bardağı hacmi kadar lahana veya ıspanak veya pırasa veya aklınıza gelebilecek bir tür yeşillik ince ince doğranır.
İçine 4 dal yeşil soğan ve isteğe bağlı olarak dere otu eklenir,
2 yumurta, 1 yemek kaşığı un, ki un varsa tam buğday unu, tuz karabiber kırmızı toz biber, artık damak tadınıza göre baharat eklenir. içine 2 kaşık zeytinyağı ile karıştırılır.
Balık tavasına az zeytinyağı ısındırıldıktan sonra bu karışım yayılır, kısık ateşte pişirilir, altı kızarınca çevrilir, üstü de pişirilir. O kadar güzel görünüyor ve lezzetli ki. Üzerine istenirse kıymalı harc, et, köfte konularak mükemmel bir akşam yemeği olur.
Dün akşam lahanalısını yaptım yedik.

Palamutlar bu sene çok fazla ve fiyatça da uygun, bol bol palamut ve hamsi alın yiyin, balık da her hafta yemek lazım.

Sonbahar mevsimi , aynı zamanda kestane mevsimi, arkadaş Uludağ'dan toplamış satıyor, 2 kg ben de aldım. Kestane genelde 2 türlü pişiriliyor, suda haşlanarak veya mangalda-fırında. Mangal - fırın ya da tavada yapacaksınız - ki tava eski bir tava olması lazım kararıyor- öncesinde iki tarafına da x şeklinde çizikler atmanız ve sık sık karıştırmanız gerekiyor. Ya da suda haşlayabilirsiniz, ben düdüklüde yaptım, saatini 8dk'ya ayarladım lokum gibi oldular.

Çayı kahveyi şekersiz içmeye başladım bir süredir, çikolata gibi tatlılar da aramı soğutuyorum, canım tatlı çektiğinde kuru kayısı hemen yetişiyor imdadıma.

Sabahları ise bir bardak ısındırılmış  süt, içine bir bıldırcın yumurtası, yarım çay kaşığı bal içiyorum.

Gelin günde en az 2 litre su da içek mi?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder