Etiketler

13 Ekim 2016 Perşembe

Pazı Frittata

Herkese Günaydın !
Şu sağlıklı beslenme olayını hala sürdürüyorum evet.
Dünki perşembe pazarından da alacaklarımı önceden not almıştım ve iş çıkışı 20 tl 50 kuruş cebime koymuştum; param bereketli çıktı yahu :)
1 demet pazı, 1 kereviz,2 kg balkabağı,1 kg havuç,1kg patlıcan,1 kg kabak,2 demet yeşil soğan,1kg dan az çarliston biber,1 demet pırasa ve 1 kg muz alabildim !

Eve geldiğimizde palamut vardı tabi, aslında omlete gerek yoktu ama yine de yaptım, dolapta artık tomurcukları yeşillenmeye başlamış bir yumruk kadar karnabaharım kalmıştı. Bu arada 1 tane karnabahar 6 tl di geçen hafta !?

Frittata italyanca bir kelime ve içine çeşitli sebzelerin konulabildiği, son aşamanın fırında pişirildiği bir omlet türü. Türkiyedeki versiyonu ise kaygana. Ben ana tarifi frittata olarak bulduğum için adına frittata dedim, ama sonra biraz araştırınca kaygana adıyla türkiyede yapıldığını farkettim.

Neyse gelgelelim doğaçlama olarak yaptığım tarifime:


  • Karnabaharı tuzlu suda 5-6 dk kaynattım. 
  • Kerevizin yapraklarının 1/3'ünü minik minik doğradım. 
  • 2 su bardağı hacmi kadar pazı minik minik doğradım. 
  • İçine bir tutam doğranmış yeşil soğan,
  • 1 sarımsak,
  • tuz karabiber kırmızı toz biber, 
  • 2 yumurta,
  • 1 kaşık un,
  • çok az zeytinyağı.
Tavaya çok az zeytinyağı koyduktan sonra ezilmiş 2 sarımsağı çevirdim, sonra sarımsakları tavadan aldım.Pazılı malzememi karıştırdım ve tavaya yaydım, kısık ateşte altlı üstlü çevirerek pişirdim.




Fotoğraf çekmek ancak yemeye başladıktan sonra kalıma geldi, ama o aroması o lezzeti nasıl diyim, çok beğendim çok.


Üzerine tuzlanmış domates dilimleri de pek yakıştı.

İster kahvaltılık, ister öğlenlik, Doymam ben bunla diyen eşlerinize üzerinde köfte dilimleriyle sunabilirsiniz.

Besleyici bir sebze olan karnabahar vücuda güç verir. Zihinsel ve bedensel yorgunluğu giderir. Sinirleri kuvvetlendirir. Beynin çalışmasını destekler. Cinsel gücü ve isteği arttırır. Şeker hastalığında ve romatizmada faydalıdır. Kolesterolü düşürür. Kalp hastalıklarında şikayetleri azaltır. Bağırsakların düzenli çalışmasını sağlayarak vücuttaki zararlı maddelerin uzaklaştırılmasına yardımcı olur. Kabızlığı giderir ve idrar söktürür. Dalak rahatsızlıklarına iyi gelir.

Siroz hastalığını önler, karaciğer şişliğini ve sarılığı geçirir, iktidarsızlığı gideriz, romatizma ve gut hastalığı için önerilir.
Yaprakları, sapları, kökü ve tohumu yani her şeyi kullanılıyor bu 'ilaç-gıda'nın.
Tohumlarıyla çay ve tentür yapılıyor. Yaprak ve sapları tam bir vitamin ve mineral kaynağı. Yüksek tansiyondan kansere, romatizmadan sedefe kadar pek çok hastalığa karşı koruyucu etkileri mevcut. Duru ve temiz bir cilt için de çok önemli, düzenli tüketilmesi kanı toksinlerden ve zararlı yağlardan arındırıp sivilce oluşumunu engelliyor. İçeriğindeki bol miktardaki A, C ve B grubu vitaminleri, sedanonik anhidrit, sedanolin, palmitik asit ve limonen bu etkilerinden sorumlu. Kalorisi de oldukça düşük, bu etkisi bir de vücuttan su atıcı ödem çözücü etkileriyle birleşince diyet yapanlar için ayrı bir önem kazanıyor. Bir orta boy kerevizde yalnızca 10 kalori var. (bkz:)

Pazı:
Pazı ıspanak ailesinden gelmekte olup, ıspanakta olduğu için yüksek miktarda folik asit içerir.
Alzeimer hastalarına,demir eksikliğine, idrar söktürmeye, kan temizlemeye,yorgunluğa, kan şekerine birebir. kan şekeri seviyesini düzenlemeye yardım eden siringik asit ve lifler içerir. 
Önemli miktarda kalsiyum, magnezyum ve K vitamini içerir. Bu sebeple kemik sağlığını koruyan bir bitkidir. Kemikleri güçlendirir. Kemiklerin büyüme ve gelişimine yardım eder. Ayrıca dişlerin güçlenmesini de sağlar.İçerdiği antioksidanlar sayesinde antikanser özelliği vardır. Yani kansere karşı koruyucudur. Özellikle kolon kanserini önlemeye yardım eder. 

Herkese hayırlı cumalar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder