Etiketler

25 Ağustos 2016 Perşembe

Çini Desenli Kol Çantası Yapımı


Size daha önceki yazımda kumaşçıdan kumaşlar aldığımdan bahsetmiştim.

İnstagramda görüp beğendiğim ve tasarımı yaptıktan sonra dikebileceğime inandığım bir çanta için kolları sıvamıştım. Öncelik pantolon kumaşımdan artan ve şort yaptığım kotumun paçalarını astar olarak kullanarak clutch çantalar diktim. İçini de dikişleri gizli yapmaya teyzelerimle uğraştım gecelere kadar. Ama içi de dikişsiz gözükmeyiversin , bütün bir çantayı küçük bir delikten terz yüz etmek çok zor :(

Çanta yapım aşamaları 1)fermuar dikildikten sonra astar astara, dış kumaş dış kumaşa ters dikilir. 2)İç astar kumaş dikişinde boşluk bırakılır.3)dış kumaşın köşeleri yandan üçgen yapılarak dikilir. 4)boşluktan dış kumaş içeri sokulur çanta düz kısmına çevrilir ve boşluk içeri dikilir.


Aşağıdaki resimlerde de gördüğünüz gibi, resimler yan.
Çevirmeden yüklemişim, üşengeçlikten düzeltip tekrar yükleyemiyorum , zaten siz resimleri anlarsınız.

Dışı çini desenli kumaş, metresi 27 tl ve 6 çanta çıktı,                      
Ara katı pofidik ve biraz dik durması için çanta elyajı, metresi 12tl        ama 4 çantaya yetti,                                                                                 İç astarı da parlak civciv sarısı metresi 7 tl. bir metre kumaş 6 çantaya yetti.                                                                                               Sonrasında çini desenli kumaşımıeni 4 kutu uzunluğu 8 kutu olacak şekilde kestim, 6 adet çantalık bölmüş oldum. Çini desenli kumaşımı katladığımda kare çanta oluyor.                                                          Dışı seni, içi beni yakan kumaşlar, elyaflı kumaş çok tüy topladı halımdan.


Metresi 2 buçuk liraya instagramdan örgü görünümlü pamuktan halat aldım, her bir çantaya 130 cm gidiyor uçlarını düğümlemeyle birlikte.


Bir çantaya başlangıcın ilk adımı ağzına fermuar dikmektir. Kumaşları aşağıdaki gibi yerleştiriyoruz.


Fermuarı aşağıdaki gibi ucuna yerleştirip iğneliyoruz. Herşeyi ucucuna iğneleyip diktim, çünkü çini desenli kumaşın karelerinin mümkün olduğunca görünmesini istiyorum.














Fermuarın bir tarafını diktim. Önce en kenarı, sonra fermuar ağzına yakın olmak üzere 2 sıra dikiş geçtim. Sıra diğer tarafı iğnelemeye geldi.

        


Diğer tarafı iğnelerken sık sık kontrol edin fermuar ağzının doğru yönde durup durmadığını :)
Aşağıdaki resimde diktiğim taraftaki astar ve elyafı katladım direk çini deseni yüzüne.


Her iki tarafı da dikince aşağıdaki gibi bir görüntüyü elde edebildim. 
Sıra çanta saplarını dikmeye geldi. 


Çanta saplarını otantik bir görünüm elde etmek için çantanın üzerine dikmek istedim, bu yüzden halatı çini desenli ve elyafın arkasından iğneleyerek diktim.
Böylelikle çanta içine bakınca astarda dikiş izi görünmeyecek. 
Eğer çantaya çok şey doldurup askıyı koparmış olursanız yandınız.
Halatı önce nereye diksem diye bakarken ;


Halatı ortadaki iki kutunun yarı hizzalarına dikiyorum.
Ve nitekim diktim.
Elle.


Diktiğim iplik görünmüyor bile, öyle sıkı.


Ters çevirip kenarları da diktim ve çantam hazır.


Emektar olacak makinemle poz verdirttim kendisine. Bu dikiş boyunca 1 iğne kırıldığını belirtmek isterim.



İç dikişleri de bu şekilde görünüyor. Astarı daha geniş tutup, dikilen yerleri kıvırınca temiz bir dikiş görünüyor tabii ki. Bir tarafı uzun olduğu için kıvırabildim ama diğer tarafı çini desenli kumaşa sıfıra sıfır koyduğum için kıvırmak zor oldu.

  


Ve yan çanta size hayatta başarılar diliyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder